جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
سبد خرید
ساعت مد

مدرسه آموزش مد و فشن

تیپ مردانه کلاسیک

نحوه لباس پوشیدن هر فرد نشان‌دهنده شخصیت و نوع رفتار آن است و همین امر باعث می‌شود که بسیاری از افراد شما را با نوع تیپ و استایلتان قضاوت کنند. داشتن استایل جذاب و مناسب با موقعیت‌ می‌تواند شما را فردی قابل اعتماد نشان دهد و باعث افزایش اعتماد به نفس خودتان شود. اگر در انتخاب لباس و استایل خود دقت کنید، توجه بیشتری را به سوی خود جلب خواهید کرد. استایل لباس پوشیدن را می‌ توان به دو دسته تقسیم کرد: لباس پوشیدن بر اساس مُدِ روز و لباس پوشیدن بر اساس استایل کلاسیک. اگر بر اساس مُد لباس بپوشید، باید زود به زود برای خریدن لباس هزینه کنید و مدام حواستان به صنعت مُد باشد؛ اما استایل کلاسیک چنین نیست! خوش پوش بودن با تیپ کلاسیک مردانه ، اصلا کار دشواری نیست، فقط کافی است اصول آن را بدانید و لباس‌‌هایتان را طبق آن انتخاب کنید. رعایت این اصول به انتخاب اکسسوری هم ارتباط زیادی دارد که با آموزش طراحی کیف و کفش به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید.

تیپ کلاسیک مردانه

استایل کلاسیک مردانه چیست

استایل کلاسیک پسرانه یا مردانه به سبکی از لباس پوشیدن گفته می‌شود که در طول زمان ارزش و ماهیت آن حفظ می‌شود. مهم‌ترین ویژگی این سبک، کیفیت است که در ذات آن نهفته است. لباس‌های این سبک کاملاً ماندگار بوده و می‌توانید بار‌ها از آن‌ها در موقعیت‌های مختلف استفاده کنید. با آموزش نرم افزار مارولوس می‌توانید انواع تیپ مردانه کلاسیک را به راحتی طراحی کنید.

اصول تیپ کلاسیک مردانه

اصول تیپ کلاسیک مردانه

هر استایلی یک مجموعه نکات و اصولی دارد ه رعایت کردن آن باعث می‌شود جذاب‌تر به نظر برسید.

  • لباس‌هایی کاملاً سایز انتخاب کنید.

فرم بدن مناسب اولین عامل و مهم‌ترین عامل در داشتن تیپ مردانه کلاسیک محسوب می‌شود. در این سبک افراد دارای بدنی کاملاً اندازه هستند که نه زیادی لاغر است نه زیادی چاق. لباس‌هایی که انتخاب می‌کنید باید کاملاً اندازه تن شما باشد.

  • استایلی رسمی باشد؛ اما زیاده روی نکنید

اگر می‌خواهید استایل مردانه کلاسیک و رسمی داشته باشید، لازم نیست همیشه کت و شلوار و یا کراوات بپوشید. گاهی پوشیدن یک پیراهن به همراه یک کفش رسمی مردانه برای داشتن استایلی کلاسیک و رسمی کافی است.

  • ساده بپوشید.

در استایل کلاسیک مردانه کافی است لباس‌هایی کاملاً ساده و شیک انتخاب کنید. برای استفاده از این استایل نباید لباس‌هایی از سبک‌های متنوع را با هم ترکیب کنید.

  • پیراهن سفید بپوشید.

پیراهن سفید یکی از آیتم‌های جذاب و بسیار مهم در تیپ مردانه کلاسیک است. پیراهن‌های مردانه سفید با هر رنگی به راحتی ست می‌شوند. همچنین می توانید از تن رنگی آبی بسیار روشن نیز استفاده کنید.

انواع استایل کلاسیک مردانه

انواع تیپ مردانه کلاسیک

  • اسپرت کلاسیک

به طور مثال می‌توان با ترکیب یک کت قهوه ای با یک تک‌پوش یا تیشرت سفید شکل اسپرت کلاسیک را خلق کرد که بسیار جذاب است. در واقع زمینه اصلی در انتخاب لباس شما آیتم‌های کلاسیک می‌توانند باشند اما می‌تواند از ترکیب با آیتم‌های سبک‌های دیگر معنایی دوباره بگیرد.

  • کلاسیک مجلسی

اصولاً ست تیپ مردانه کلاسیک مجلسی از انتخاب یکدست کت با شلوار که مزین به آستین سردکمه های قیمتی و پوشت به همراه کراوات همرنگ زینتی و ساعت مچی که صفحه نمایش آن می‌تواند به صورت گرد یا مربع باشد استفاده شود. رنگ کت‌وشلوار باید یکدست باشد. اغلب پیراهن آن باید سفید انتخاب شود اما اگر روی بقیه اجزاء لباستان کار دست یا نقوش خاص به‌کاررفته شده باشد ظاهری فاخر و مناسب میهمانی به خود می‌گیرد.

  • کلاسیک کژوال

همان‌طور که گفته شد استایل و المان‌های سبک کلاسیک به‌عنوان یک شاخص و زمینه‌ای ثابت به حساب می‌آید؛ بنابراین می توان از یک پولوشرت که پایین تنه آن به شکل کج یا خاصی برش داد شده باشد با یک شلوار کتان سفید با لبه‌های تاخورده که به آن اصطلاحا آستین پاکتی می‌گویند، می تواند شکل خاص و زیبایی به خود بگیرد.

کلاسیک کژوال

استایل مردانه کلاسیک زمستانی

واقعیت این است که در اصول و زمینه اولیه استایل هیچ تفاوتی وجود ندارد و صرفا آیتم‌های انتخابی در هر فصل متفاوت می‌شوند. به عنوان مثال در تیپ کلاسیک زمستانه برای آقایان شما به سراغ پولیور، پلوشرت‌های ضخیم، پالتوهای ساده و بافت‌های بدون طرح می‌روید. گاهی ممکن از از کلاس و نیم بوت‌های ساده به رنگ مشکی و قهوه‌ای در تیپ مردانه کلاسیک خود استفاده کنید. برای موقعیت‌های رسمی هم از کت و شلوار‌های ضخیم می‌توانید استفاده کنید و روز آن کت بلند و یا بارانی تن کنید.

تیپ کلاسیک مردانه تابستانه

در تابستان به دلیل گرمای هوا در استایل کلاسیک تابستانه مردانه خدو سراغ شلوار کتان، شلوار جین راحت و راسته، کتانی سفید و ساده و یا کانورس می‌روید. برای بالا تنه می‌توانید از پیراهن‌های مردانه ساده و راحت در رنگ روشن و یا تیشرت‌های ساده به خصوص سفید در تیپ مردانه کلاسیک خود استفاده کنید.

تیپ کلاسیک مردانه تابستانه

استایل کلاسیک مردانه بهاره

در فصل بهار به دلیل اینکه هوا نه به سردی زمستان و نه به گرمی تابستان است می‌توانید از همان آیتم‌های همیشگی اما در ضخامت متوسط بسته به شهری که در آن زندگی می‌کنید و آب و هوا در تیپ مردانه کلاسیک خود استفاده کنید.

ملزومات تیپ مردانه کلاسیک برای اقایان

  • کت شلوار

داشتن کت شلوار از ضروری‌ترین لباس‌ها برای تیپ مردانه کلاسیک است. استفاده از کت شلواری به رنگ مشکی یا خاکستری یا حتی سرمه ای که کاملاً متناسب با سایز شما باشد می‌تواند یک استایل کلاسیک مردانه شیک را به شما هدیه دهد. رنگ مشکی مناسب‌ترین رنگ برای کت شلوار است که هرگز از مد نمی‌افتد و می‌توانید در هر موقعیت و شرایطی از آن استفاده کنید.

  • کت چرمی مشکی

این کت هیچ وقت از مد نمی‌افتند و همیشه از بهترین انتخاب‌ها برای آقایان خوشتیپ در تیپ مردانه کلاسیک هستند.

  • شلوار جین تیره

اگر قصد دارید از تیپ مردانه کلاسیک استفاده کنید، شلوار جین در رنگ‌های تیره گزینه بسیار مناسبی است. شما می‌توانید از شلوار جین راسته در کنار کت اسپرت نیز استفاده کنید. در این استایل هرگز نباید از شلوار‌های جین زاپ دار یا پاره استفاده کنید. همچنین شلوار‌های بگی یا بسیار چسبان نیز در این استایل جایی ندارند.

  • پیلور‌های کشمیر

تیپ مردانه کلاسیک در زمستان نیز شامل آیتم‌های مختلفی است که پلیور کشمیر از جذاب‌ترین آن‌هاست. پلیور‌های کشمیر بسیار ساده و جذاب بوده و قیمت مناسبی هم دارند. برای خرید این لباس می‌توانید از رنگ‌های سرمه‌ای، کرمی، قهوه‌ای و قرمز تیره انتخاب کنید. نکته دیگر این است که هرگز پلیور‌های طرح دار را انتخاب نکنید.

  • پولوشرت مردانه

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تیپ مردانه کلاسیک پلوشرت‌ها هستند. پلوشرت مناسب باید شلوار شما را پوشانده و از طرفی مقداری از کمر و شکم شما را نیز نشان دهد.

  • شلوار جین مردانه

شلوار جین مردانه را اندازه انتخاب کنید که روی بدنتان بنشیند و از نظر طول هم اندازه باشد و قوزک پا را بپوشاند.

  • شلوار خاکی رنگ

در تیپ مردانه کلاسیک این شلوار با یک رنگ کلاسیک بهترین انتخاب برای بهار و تابستان است که با کفش لوفرو پلوشرت به راحتی ست می‌شوند.

  • بافت های یقه گرد

اگر میخواهید در زمستان و پاییز سرد برای داشتن یک تیپ مردانه کلاسیک بهتر تلاش کنید می‌توانید بافت یقه گرد خود را با یک پیراهن آستین بلند سفید یا آبی آسمانی بپوشید.

  • ساعت عقربه ‌ای

امروزه در تیپ مردانه کلاسیک ساعت‌‌های عقربه‌ای معمول‌‌تر هستند. هر مردی باید حداقل یک ساعت عقربه ‌ای با دستۀ چرمی یا فلزی داشته باشد.

  • کفش آکسفورد

کفش آکسفورد مردانه همیشه تیپ مردانه کلاسیک شما را جذاب‌‌تر خواهد کرد. برای رنگ کفش، بهتر است که کفش آکسفورد چرم مشکی یا قهوه ‌ای انتخاب کنید. چرا که این رنگ ‌ها را، هم می ‌توانید با کت و شلوار بپوشید، هم با شلوار خاکی و کتان و هم با کت اسپرت. یادتان باشد کفش پنجه مربعی نباید بپوشید.

تیشرت سفید در استایل مردانه کلاسیک

  • تیشرت سفید

تیشرت سفید را به همراه لباس‌ های متعددی می‌ توانید در تیپ مردانه کلاسیک به تن کنید.

اشتراک گذاری
دوره های آنلاین,مجازی ساعت مد
آخرین مقالات مد و فشن
فهرست مطالب

saatemode
saatemode
دوره های آنلاین,مجازی ساعت مد
مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *