جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
سبد خرید
ساعت مد

مدرسه آموزش مد و فشن

اسکچ طراحی لباس

اسکچ طراحی لباس اولین قدم در پروسه ایجاد و خلق یک لباس نو و یا همان اتود اولیه می باشد که دامنه فعالیت و خلاقیت شما را نشان می دهد. نیاز اولیه برای یک اسکچ خوب کلاس آموزش طراحی لباس است که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

اسکچ طراحی لباس

اسکچ طراحی لباس چیست؟

کلمه اسکچ (sketch) از یک لغت ایتالیایی گرفته شده و به معنای طراحی ساده و سریع از یکی شئ است که این طراحی می‌تواند به صورت دستی یا دیجیتال باشد. اسکچ در طراحی لباس می‌تواند هر کاغذ یا کتابی باشد که در آن شما برای لباس ایده خود را می‌کشید! با این حال، مهم ترین تعریف از اسکچ طراحی لباس این مورد می باشد که حاوی نحوه خلق و رسم ایده شما است. پس در اسکچ خبری از جرئیات نیست و طراح فقط بر ترسیم کلیاتی از لباس بسنده می‌کند.

شاید جدای از این کلمه، بارها با کلمه اسکیس برخورد کرده باشید که باید بگوییم این دو کلمه هیچ فرقی از نظر لغوی و کاربردی ندارند.

ویژگی های اسکچ طراحی لباس خوب

ویژگی‌های اسکچ طراحی لباس خوب

امروزه انواع مختلفی از اسکچ طراحی لباس وجود دارد مهم این است که درک کنید کدام یک از آنها متناسب با نیازهای شما است و در نهایت بیشتر از چه مواردی استفاده خواهید کرد. در اصل، اسکچ طراحی لباس توسط طراحان لباس و مد استفاده می‌شود، این بدان معنی است که بسیاری از آنها بیانگر فرم بدن می باشند. این اشکال می‌توانند به بالاتنه یا پایین تنه دلالت نمایند. معمولا در اسکچ های ارائه شده، صورتی برای مانکن ها در نظر گرفته نمی شود. اگر شما به تصویرگری در دنیای مد علاقه دارید یا خودتان مدل خاصی برای خود دارید، این طرح های کلی ممکن است برای شما مناسب باشند.

فواید اسکچ طراحی لباس

فواید اسکچ طراحی لباس

اسکچ طراحی لباس یکی از بهترین راه‌ها می‌باشد تا طراح لباس، منظور و آنچه که در ذهن دارد را به کارفرما، خیاط، تصویرساز و… نشان دهد.

گاهی ممکن است با دیدن یک منظره، شی، فرد و یا یک اثر هنری ایده‌ای به ذهن طراح لباس خطور کند؛ که با اسکچ زدن و کشیدن یک طرح کلی و ساده می‌تواند در لحظه آن را ثبت نماید تا فراموش نکند. برای همین هم به کسانی که طراحی لباس را شروع می‌کنند؛ پیشنهاد می‌شود که همیشه یک کاغذ و مداد همراه خود داشته باشند تا در صورت لزوم آنچه که به مغزشان خطور کرده است را، روی کاغذ پیاده کنند.

زمانی که طراحان لباس حتی برندهای بزرگ و معروف، می‌خواهد یک کالکشن لباس را طراحی کند، ابتدا اسکچ‌های ساده و بدون جزییات را روی کاغذ طراحی می‌کنند. این اسکچ‌های متنوع یک تصویر کلی از کالکشن را به طراح نشان می‌دهد و به او کمک می‌کند تا اسکچ‌هایی را که بیشتر با یکدیگر همخوانی دارند، انتخاب کند.

اسکچ‌ زدن می‌توانند کار طراحان لباس را بسیار آسان نمایند و به طراحی‌های آنان سرعت و دقت بالایی ببخشند. اگر شما نیز جز افرادی می‌باشید که به تازگی قصد ورود به این حوزه را دارید، اسکچ ها یک فاکتور مهم برای پیشرفت شما محسوب م‌شود. امروزه طرح‌های اسکچ مختلف در بازار وجود دارد، بر اساس علاقه می‌توانید از اسکچ مناسب خود نیز استفاده نمایید.

اشتراک گذاری
دوره های آنلاین,مجازی ساعت مد
آخرین مقالات مد و فشن
فهرست مطالب

آکادمی ساعت مد
آکادمی ساعت مد
مدرس طراحی لباس
دوره های آنلاین,مجازی ساعت مد
مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *