جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
سبد خرید
ساعت مد

مدرسه آموزش مد و فشن

استایل مینیمال مردانه

استایل مینیمال مردانه ، حاصل ترکیب استایل کلاسیک مردانه و تفکر مدرن است. این استایل محبوب، ظاهر شما را شیک و جذاب می‌سازد و باعث می‌شود در هزینۀ خریدنِ لباس، صرفه‌ جویی کنید و حتی دفعاتِ کمتری به مغازه‌‌های لباس ‌فروشی سر بزنید. از طرفی این استایل بسیار به ترکیب رنگ بستگی دارد و برای ظاهر بهتر نیازمند آموزش رنگ ‌شناسی هستید.

اگر فکر می‌‌کنید استایل مینیمال مردانه ، زیادی یکنواخت و خسته‌ کننده است، سخت در اشتباهید. این استایل یک سری اصول اولیه دارد که به کمک کلاس خیاطی و یا مطالعه به راحتی می‌توان بر آن مسلط شد.

استایل مینیمال مردانه

استایل مینیمال مردانه چیست؟

به طور کلی، « مینیمالیسم » یکی از مکاتب و جنبش‌‌های مدرن است که هنر و طراحی را نیز تا حد زیادی تحت تاثیر قرار داده است. جالب است بدانید این مد و فشن در واقع نوعی جنبش هنری بوده که از دهه ۱۹۵۰ از هنرهای زیبا و مجسمه‌سازی، به صنعت مد و فشن وارد شده است. این جنبش در دهه‌‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ به عنوان عکس‌ العملی به هنری که در نگاه مینیمالیست‌‌ها ، مبتذل و آکادمیک شده بود، پدیدار گشت و رفته رفته، به زندگی روزمرۀ انسان مدرن نیز راه یافت و به سبک زندگی او تبدیل شد.

لودویگ میس فن در روهه، معمار آلمانی-آمریکایی، می‌گفت که شعارِ هنر مینیمالیست این است: « کمش هم زیاد است. » وقتی صحبت استایل و مُد به میان می ‌آید، « مینیمالیسم » از دیدگاه هر کسی فرق می‌ کند.

برای کسانی که چیزی از تاریخچۀ مُد نمی‌‌دانند، استایل مینیمال مردانه خوشایند نیست. در حالی که لباس پوشیدن طبق استایل مینیمال ، به معنی حذفِ موارد اضافه و خلقِ ظاهری ساده‌‌تر است.

استایل مینیمال مردانه در اصل ترکیب استایل کلاسیک با تفکر مدرن است. سبکی که می‌توانید با استفاده از رنگ‌های خنثی و بدون هیج تجملاتی خیلی شیک و ساده آن را ست کنید. استایل مینیمال مردانه، متشکل از شکل‌‌های هندسی ساده است. هیچ طرح پیچیده و پرزرق و برقی در این استایل وجود ندارد. با انتخاب این استایل، دنباله رو افرادی مثل کوکو چنل و کلوین کلین خواهید بود.

اصول ست کردن استایل مینیمال مردانه

اگر علاقمند به استایل مینیمال مردانه هستید باید کت و شلوار دو تکه سرمه ای یا خاکستری، شلوار پشمی خاکستری، شلوار جین تیره، شلوار کتان، پیراهن سفید مردانه، پیراهن مردانه رنگ سیر، سویشرت رنگ سیر، کفش چرمی مردانه، اسنیکرز سفید کلاسیک، دستمال گردن یا کراوات ،کمربند چرمی در کمد خود داشته باشید.

در این میان رعایت نکات ساده‌ای مانند ست کردن رنگ کمربند با رنگ کفش‌تان بسیار تاثیرگذار و کلیدی است. برای انتخاب کفش مینیمال مردانه فرقی نمی‌کند طرفدار کفش چرم هستید یا کتانی اسکیچرز را می‌پسندید، هر کفشی که می‌پوشید، توجه داشته باشید که اثری از مارک و نوشته روی آن نباشد.

اصول ست کردن استایل مینیمال مردانه

اکسسوری مناسب برای استایل مینیمال مردانه

بر خلاف تصور عده‌ای که فکر می‌کنند در یک استایل مینیمالیسم، هیچ اکسسوری و وسیله اضافی پیدا نمی‌شود، باید گفت که در استایل مینیمال مردانه آیتم‌هایی مثل زیورآلات، کمربند و چیزهایی از این دست، به استایل شما هویت می‌دهند؛ اما باید توجه داشته باشید که زیورآلات پرزرق و برق و تجملاتی را کنار بگذارید. به عنوان مثال دستبندهای زنجیری و گردنبندهای درشت در این استایل، جایی ندارند. ظرافت و سادگی را در تیپ و استایل مینیمالیسم خود فراموش نکنید.

پس مراقب باشید که اکسسوری‌ها را با تمام دقت انتخاب کنید. ساعت مچی، عینک، دستبند و دستمال گردن، همه باید بر اساس اصول مینیمالیستی شما باشد. می‌توانید از ساعت‌های ساده با بند چرمی نازک استفاده کنید. در مورد دستبند هم بهترین گزینه دستبندهای چرمی یا فلزی ساده است. البته فراموش نکنید، اگرچه استایل مینیمالیست به سادگی و دوری از تجملات تکیه دارد، اما در انتخاب اکسسوری‌ مردانه نیز مانند لباس و کفش‌تان باید از لوازم مرغوب، باکیفیت و شیک و ظریف استفاده کنید چرا که در این استایل کیفیت حرف اول را می‌زند.

اکسسوری مناسب برای استایل مینیمال مردانه

رنگ مناسب برای استایل مینیمال مردانه

در استایل مینیمال مردانه، ست کردن دو رنگ کافیست و دلیلی ندارد که سراغ رنگ سوم بروید. این نکته را فراموش نکنید که رنگ‌های خاکستری علاوه بر اینکه شما را جوان‌تر نشان می‌دهد، به راحتی می‌تواند با هر چیزی ست شود. رنگ‌ ها و ست کردنِ آن ‌ها با یکدیگر می‌ توانند استایل مردان را کاملا دگرگون سازد.

بهترین رنگ‌ها در استایل مینیمال مردانه رنگ‌‌‌های خنثی مانند مشکی، سفید، خاکستری، سرمه ای، زیتونی هستند. به یاد داشته باشید که در استایل مینیمال ، می‌‌توانید با رنگ‌‌ها بازی کنید اما این بازی محدود به یک یا در نهایت، دو رنگ است. اگر هم دوست داشته باشید، می‌‌توانید گاهی رنگ ‌های نارنجی، زرد، خردلی و .. را  با دیگر رنگ ‌ها ترکیب کنید اما نباید هیچ گونه طرحی داشته باشند و یا طرح‌های آن محدود و مینیمال باشد.

نکته جااب توجه این است که رنگ سرمه‌ای باعث می‌شود که جوان ‌تر به نظر برسید و رنگ خاکستری روشن نیز استایل شما را شیک و جذاب می‌کند. کراوات خاکستری یا سرمه ای، بهترین گزینه‌ برای استایل مینیمال مردانه هستند. اگر هم این دو رنگ را دوست نداشتید، می‌‌توانید رنگ دیگری را انتخاب کنید ولی یادتان باشد که رنگ کراوات باید تیره باشد.

به طور کلی، هر لباس جدیدی که می‌خواهید بخرید، ابتدا باید لباس‌های قبلی‌تان را در ذهنتان یادآوری کنید و ببینید که آیا این رنگ جدید، متناسب با آن‌ ها هست یا خیر. چرا که اصل در این استایل خرید کمتر است.

رنگ مناسب برای استایل مینیمال مردانه

استایل مینیمال مردانه در فصول سرد سال

در حال نزدیک شدن به سرما هستیم و در فصل پاییز و زمستان، کت، پالتو و ژاکت، به لباس‌هایتان اضافه می‌شود. اما اصلا تفاوتی از نظر اصول ندارد و در این مورد هم باید سادگی و رنگ را در نظر بگیرید.

  • پوشیدن سویشرت‌های یقه شالی به همراه پیراهن های کتان چهارخانه یا راه‌ راه و بوت مردانه قهوه‌ ای، ظاهر شما را بسیار شیک و جذاب می ‌کند.
  • ژاکت یقه هفت و ژاکت یقه اسکی، هر دو برای استایل مینیمال زمستانی مناسب‌اند. اگر دوست داشته باشید می‌توانید زیر سویشرت‌تان پیراهن بپوشید.
  • بوت چرم قهوه ‌ای برای استایل مینیمال بسیار جذاب خواهد بود؛ اما در انتخاب بوت، باید رنگ لباس‌هایتان را در نظر بگیرید.
  • ژاکت‌های یقه هفت یا یقه اسکی استفاده کنید.
  • اورکت‌های پشمی نه چندان بلند و ضخیم نیز در این استایل به کار می‌رود و می‌توانید در کمد خود قرار دهید

استایل مینیمال مردانه در فصول سرد سال

نکات مهم در مورد استایل مینیمال مردانه

مهم‌ترین نکنه در خصوص استایل مینیمال مردانه این است که شما چه لباس را به صورت آماده تهیه و خریداری کنید و چه آن را بدوزید، باید حواستان به برش‌ها و دوخت لباس باشد. از آنجایی که این استایل بدور از هر گونه طرح و رنگ خاصی است، دپس خلوتی آن باعث می‌شود که ناخودآگاه چشم بیننده به درزهای لباس و کیفیت دوخت کشیده شود. در استایل مینیمال مردانه کیفیت مهم‌تر از کمیت است و برای اینکه تمیز شیک و مرتب به نظر برسید به این نکته بیشتر از هر چیزی توجه کنید.

در نهایت باید بگوییم که فارغ از اینکه در فصل پاییز و زمستان، چند دست لباس می‌پوشید که از شما در برابر سرما محافظت کند، بهتر است بدانید که در عین اضافه شدن هر لباسی، هنوز سادگی و کیفیت حرف اول را می‌زنند.

اشتراک گذاری
دوره های آنلاین,مجازی ساعت مد
آخرین مقالات مد و فشن
فهرست مطالب

آکادمی ساعت مد
آکادمی ساعت مد
مدرس طراحی لباس
دوره های آنلاین,مجازی ساعت مد
مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *