جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
سبد خرید
ساعت مد

مدرسه آموزش مد و فشن

استایل مینیمال زنانه

اگر پیگیر مد و استایل باشید در مواجه با استایل مینیمال ممکن است فکر کنید که تنها مسئله‌ی مهم در استایل مینیمال زنانه سادگی پوشش است؛ اما در واقع استایل و مد مینیمال کمی فراتر از لباس‌های ساده است. با رعایت المان‌های مهم از طریق آموزش طراحی لباس در این استایل شما می‌آموزید که چطور در عین سادگی، شیک و امروزی لباس بپوشید.

از کلمه مینیمال برای بخش‌های مختلف هنر استفاده می‌شود و در حقیقت مینیمال به معنای سادگی و کم بودن آیتم‌ها در موارد مختلف است. به طور مثال، مینیمال در طراحی داخلی به معنای کم و ساده بودن وسایل و چیدمان منزل است. در مد و فشن نیز سادگی و مینیمال بودن سال‌هاست که مطرح شده است. درواقع در ساده‌ترین تعریف ممکن، در فشن به استایل‌هایی که در آن ها سعی می‌شود با استفاده از حداقل رنگ‌ها، کمترین پیچیدگی و و با کمترین آیتم‌های ممکن ظاهری زیبا و مناسب ارائه شود، استایل مینیمال زنانه گفته می‌شود. گاهی به اشتباه از عنوان “کلاسیک” به جای استایل مینیمال یاد می‌شود چراکه به دلیل سادگی و همیشه مد بودن، به یکدیگر شباهت دارند. در صورتی که به یادگیری طراحی لباس علاقه دارید، می‌توانید از طریق آموزش نرم افزار clo3D مهارت عملی خودتان را افزایش دهید.

استایل مینیمال زنانه

ویژگی‌های استایل مینیمال زنانه

در دهۀ ۱۹۸۰، دو دستۀ بورژوا و آوانگارد به وجود آمد و در نتیجه، دو نوع مینیمال کاملاً متمایز پدیدار شد. خانه‌های بزرگ مد، طرفدار استایل شیک و ساده بودند و طراحان نوظهور سعی داشتند مینیمالیسم را در مسیری مفهومی پیش ببرند.

در این بین، مینیمالیسم جدیدی آغاز شد: ساختارشکنی. در اواخر دهۀ ۱۹۸۰ و اوایل ۱۹۹۰، طراحان مطرح آمریکایی، مانند کلوین کلاین، هدایتگر این سبک شدند. در اوایل دهۀ ۱۹۹۰، فوتوریسم با مینیمالیسم همراه شد.

در استایل مینیمال زنانه لباس‌ها اهمیت چندانی ندارد و کیفیت و کاربردی بودن، موضوع مهم‌تری می‌باشد. پوشیدن لباس به سبک مینیمال به راحتی و به سرعت انجام می‌گیرد و شما در مدتی کوتاه، دارای ظاهری آراسته و خوش‌تیپ خواهید شد. در استایل مینیمال زنانه از حداقل اکسسوری‌ها همانند یک کمربند ساده استفاده می‌شود. رنگ‌های مورد استفاده در لباس‌های این سبک، عمدتاً ختثی و ملایم است. همچنین در استایل مینیمال زنانه شما به‌راحتی می‌دانید که چه می‌خواهید بپوشید و بنابراین هر روز سردرگم نخواهید شد که پوشش امروزتان به چه شکلی خواهد بود.

کوکو شنل و جورجیو آرمانی از طراحان بزرگ این سبک در دنیای مد به شمار می‌روند که در کارهای‌شان به‌وضوح استفاده از این سبک طراحی مد و لباس را می‌توان مشاهده و درک کرد. در سال ۲۰۰۷، بر همگان ثابت شد که سیستم اقتصادی ناپایدار است و عادت های خرید، آمادۀ تغییرند. گرچه مینیمالیسم دهه‌های گذشته وابسته به تغییرات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مختلف بود؛ اما جنبش قرن بیست و یکم، بیش از هر چیز دیگری، تحت تاثیر اقتصاد بود. دیگر پول زیادی برای لباس خریدن نداریم و ترجیح می‌دهیم لباس‌هایی بخریم که دیرتر از مُد می‌افتند. در واقع مینیمالیسم راهی برای گذار از این مصرف گرایی بود.

آیتم‌های مهم در استایل مینیمال زنانه

آیتم‌های مهم در استایل مینیمال زنانه

  • یک اکسسوری یا یک جزئیات منحصر به فرد را در استایل مینیمال دخترانه و زنانه خودتان برجسته کنید.
  • رنگ‌های خنثی مانند مشکی، سرمه‌ای، سفید و خاکستری را انتخاب کنید تا یک پایه مینیمالیست جذابی بسازید.
  • تاپ، شلوار و کت‌هایی را انتخاب کنید که خطوط بدن را دنبال می‌کنند، اما خیلی تنگ و یا خیلی گشاد نباشند.
  • از روسری‌ها، لوازم جانبی، یا جزئیات بیش از حد مد روز دوری کنید.
  • از لباس‌هایی با رنگ‌های یکدست در استایل مینیمال زنانه خودتان استفاده کنید. و یا اگر شامل طرح و یا چاپ می‌شود، از طرح‌های شلوغ استفاده نکنید.

اما لازم است که در انتخاب کوچک‌ترین آیتم‌ها دقت زیادی به جزئیات داشته باشیدکه در ادامه بررسی خواهیم کرد.

  • مانند بقیه آیتم‌های کمد، تاپ شما کلاسیک، ساده و احتمالاً در سایه‌های خنثی خواهد بود. این به این معنا نیست که اگر به دنیای رنگی علاقه‌مندید نمی‌توانید رنگ به استایل خودتان اضافه کنید. با این حال، اگر این کار را انجام بدهید احتمالاً یک پالت رنگی ساده را به یک الگوی پر زرق و برق مانند گل‌ها ترجیح می‌دهید. گزینه‌هایی مانند یک تیشرت آستین کوتاه، یک دامن دکمه‌دار کلاسیک، یک یقه اسکی برای استایل مینیمال زنانه در زمستان و یک کراپ به کمد شما ظاهری شیک می‌دهد که دوست دارید.
  • یکی از آیتم‌های جذابی که در استایل مینیمال زنانه می‌توانید استفاده کنید؛ کت بلیزر است. توجه کنید از کت‌های اورسایز یا مد روز دوری کنید. انتخاب طرح ساده و رنگ‌های خنثی استایل شما را جذاب می‌کند. می‌توانید رنگ مشکی را انتخاب کنید؛ اما اگر به این رنگ علاقه‌ای ندارید، مجبور به انتخاب آن نیستید. به جای آن می‌توانید از رنگ‌های خاکستری، سفید، خرمایی یا سرمه‌ای در استایل مینیمال خودتان استفاده کنید.
  • انتخاب شلوار مناسب به بهتر دیده شدن استایل مینیمال زنانه شما کمک بسیاری می‌کند. شلواری را انتخاب کنید که قد شما را بهتر نشان بدهد و خط بصری بهتری در استایل شما ایجاد کند. همچنین برای استایل غیر رسمی، می‌توانید از یک شلوار کوتاه غیررسمی استفاده کنید.
  • دقت کنید برای استایل مینیمال زنانه در زمستانه، پارچه‌ای مانند پشم یا ابریشم که سبک وزن هستند را انتخاب کنید. البته پارچه ابریشم بدون فصل است و می‌توانید در تابستان نیز از آن استفاده کنید.
  • کفش یکی از آیتم‌های اصلی استایل مینیمال زنانه است که کمتر کسی به آن توجه می‌کند. کفش مناسب و تمیز به شیک شدن استایل و ظاهر شما کمک بسیاری می‌کند. با توجه به سبک استایل مینیمالیسم شما می‌توانید کفش‌هایی مانند: اسنیکرز، پاشنه‌بلند، صندل، بوت و یا کفش‌های کلاسیک را انتخاب کنید.

رنگ مناسب برای استایل مینیمال زنانه

رنگ مناسب برای استایل مینیمال زنانه

همانطور که پیشتر اشاره شد افراد علاقه‌مند به سبک مینیمال، پالتی از رنگ‌های خنثی را ترجیح دهند. آن‌ها اگر به سراغ الگوها بروند، احتمالاً طرح‌های راه راه ساده یا طرح‌های کوچک‌تر را برای استایل مینیمال زنانه خود انتخاب می‌کنند. در استایل مینیمال، لباس‌های ساده و تک رنگ به لباس‌های طرحدار برتری دارند.

بیشتر طرفداران استایل مینیمال ، فقط رنگ ‌های :

  • سفید
  • خاکستری
  • سرمه ای
  • مشکی را انتخاب می ‌کنند.

اما استایل مینیمال ، به معنی حذفِ همۀ رنگ ‌ها و اکتفا کردن به چند رنگ محدود نیست. شما می ‌توانید رنگ ‌های مختلف را  با رنگ‌‌های خنثی بپوشید؛ برای مثال، می‌توانید یک تیشرت یا شومیز رنگ روشن را به همراه شلوار جین مشکی یا شلوار دمپا بپوشید.

اگر استایل مینیمال زنانه را برای پاییز و زمستان انتخاب کرده‌اید رنگ‌‌های :

  • سرمه ای
  • آبی تیره
  • خاکی
  • سبز ارتشی
  • شتری
  • خاکستری تیره و روشن
  • مشکی
  • سفید
  • سفید عاجی، گزینه‌‌های بسیار مناسبی هستند.

اکسسوری در استایل مینیمال زنانه

اکسسوری در استایل مینیمال زنانه

اگر ویژگی‌ها و اصول و قواعد استایل مینیمال زنانه را به خوبی بشناسید، می‌توانید لباس‌ها و اکسسوری‌های مناسب برای استایل مینیمال را به راحتی خریداری کنید و آنها را به بهترین شکل ممکن، با یکدیگر سِت کنید. اگر می‌خواهید در استایل خود از اکسسوری‌ها استفاده کنید، اکسسوری‌های ساده بهترین آیتم‌های انتخابی برای استایل مینیمال هستند.

  • گوشواره‌های میخی نگین دار، یک زنجیر طلای سفید با یک آویز کوچک و زیبا، یک حلقه ساده و یک ساعت، انتخاب‌هایی عالی برای استایل مینیمال روز مره هستند.
  • عینک‌های آفتابی در استایل مینیمال بسیار کاربردی هستند. با استفاده از اکسسوری‌های سبک و ساده، به راحتی فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهید چرا که بستن و باز کردن اکسسوری‌هایتان، زمان زیادی از شما نمی گیرد.
  • کیف‌های چرم مشکی و براق با کمترین تزئینات، بهترین آیتم‌های انتخابی برای استایل مینیمال هستند و همیشه شیک خواهند بود. بهتر است کیف سایز بزرگ بخرید، چرا که به همه چیز می‌‌آید و می‌‌توانید آن را برای همیشه نگه دارید.

نکات استایل مینیمال زنانه و دخترانه

نکات کلیدی در استایل مینیمال زنانه

در قوانین استایل مینیمال زنانه ، کیفیت اهمیت زیادی دارد. در واقع کیفیتِ لباس‌ها و کیف و کفشِ شما، در مقایسه با تعداد آنها، اهمیتِ بیشتری دارد. سعی کنید بودجۀ مورد نظرتان را صرفِ خریدنِ لباس‌های خوش دوخت کنید. منظور ما این نیست از گران‌ترین برندها خرید کنید، بلکه منظورمان انتخابِ پوشاکی است که از مواد با کیفیت تولید شده اند؛ بنابراین، سعی کنید پارچه‌ها و مواد مختلف را بشناسید تا بتوانید جنس باکیفیت را از بی کیفیت تشخیص دهید. این موضوع در مورد اکسسوری و زیورآلات نیز صدق می‌کند.

اشتراک گذاری
دوره های آنلاین,مجازی ساعت مد
آخرین مقالات مد و فشن
فهرست مطالب

آکادمی ساعت مد
آکادمی ساعت مد
مدرس طراحی لباس
دوره های آنلاین,مجازی ساعت مد
مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *