جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
سبد خرید
ساعت مد

مدرسه آموزش مد و فشن

طراحی لباس مشاغل

لباس فرم، نقش بسیار مهمی در همۀ کسب و کارها دارد، تا جایی که می‌تواند به کسب و کار اعتبار ببخشد و مشتریان بیشتری را به سوی آن جذب کند. طراحی لباس مشاغل، مستلزم دقت و خلاقیت بالایی است. برای طراحی و خلق لباس فرم مناسب و اثرگذار، باید کلاس طراحی لباس را دنبال کرد و آموزش دید چرا که هیچ فرقی با طراحی لباس شب ندارد و همه اینها نیازمند دانش است. طراحی لباس مشاغل معمولا به منظور بخشیدن نظم به محل کار انجام می‌شود. زمانی که نیروی کار وارد یک مجموعه‌ شود، با مشاهده نظم و انضباط در کار، وظایفش را بهتر انجام می ‌دهد و این کار تاثیر روانی خودش را می‌گذارد.

برای خلق یک لباس فرم مناسب و تاثیرگذار، جدای از طراحی لباس، باید به آموزش کالکشن سازی لباس هم پرداخت چرا که در این زمینه شما برای یک مجموعه طراحی می‌کنید و گاهی لازم است بتوانید تفاوت‌های اصولی را بین طرح‌ها به وجود آورید.

طراحی لباس مشاغل

اصول طراحی لباس مشاغل

اگر می خواهید به سراغ طراحی لباس فرم مشاغل بروید، باید اصول و قواعد مربوط به این کار را به خوبی بشناسید. این اصول شامل انتخاب پارچه مناسب، انتخاب رنگ درست و همراه با محیط کاری، انتخاب سایز متناسب با کارمندان و توجه به شرایط محیط کار است.

طراحی لباس مشاغل به شکل اصولی، می‌تواند سبب ایجاد مزایای زیادی شود که شامل تصویر منسجم و یکپارچه از شغل، افزایش آگاهی مشتری، افزایش اعتماد مشتری، تبلیغ برند مورد نظر و احساس اتحاد و برابری میان کارکنان است.

اصول طراحی لباس مشاغل

انتخاب پارچه مناسب برای لباس مشاغل

برای طراحی لباس مشاغل، به سراغ پارچه‌های مناسب و باکیفیت بروید؛ پارچه‌هایی که کارکنان با پوشیدن آن، احساس راحتی کنند. هنگام انتخاب پارچه برای لباس فرم، علاوه بر کیفیت و راحتی، باید محیط کار کارکنان را نیز در نظر داشته باشید؛ به عنوان مثال، باید بدانید آنها در هوای گرم کار می‌کنند یا هوای سرد. اما پارچه‌های مناسب برای لباس فرم کدامند؟

  • پارچۀ پنبه ای:

پارچه‌های پنبه‌ای از گزینه‌های مناسب برای هوای گرم به شمار می‌روند. بهتر است برای طراحی لباس فرم، به سراغ پارچه‌های صد در صد پنبه نروید و از پارچه‌های حاصل از ترکیب الیاف پنبه‌ای و الیاف مصنوعی استفاده کنید، چرا که دوام پارچه‌های صد در صد پنبه کمتر و نگهداری از آن ها نیز دشوار است.

  • پارچۀ پشمی:

پارچۀ پشمی از گزینه‌های مناسب برای هوای سرد به خصوص برای مدیران است. شست و شوی پارچۀ پشمی را باید به خشکشویی سپرد؛ از این رو، هزینۀ نگهداری از آن زیاد است. 

  • پارچۀ ابریشم:

پارچۀ ابریشم از گزینه‌های مناسب و پرکاربرد برای طراحی لباس فرم زنانه، به خصوص مدیران و سرپرست‌های بخش‌های مختلف، به شمار می‌رود.

  • پارچۀ ریون:

پارچۀ ریون یکی دیگر از گزینه‌‌های مناسب برای لباس فرم به شمار می‌رود. می‌توانید پارچۀ ریون را با دیگر پارچه‌ها نیز ترکیب کنید.

از دیگر پارچه‌های مناسب برای طراحی لباس مشاغل می‌توان به گاباردین و تریکو نیز می‌توان اشاره کرد.

انتخاب پارچه مناسب برای لباس مشاغل

طراحی لباس مشاغل متناسب با سایز کارکنان

لباس فرم باید بسیار راحت و متناسب با سایز کارکنان باشد، چرا که قرار است کارکنان ساعت‌ها این لباس‌ها را به تن داشته باشند و کار کنند. لباس فرم باید آنقدر راحت باشد که مانع از عملکرد مناسب کارکنان نشود بنابراین بهتر است تنگ نباشد  چرا که لباس تنگ، جسم را تحت فشار قرار می‌دهد و در نتیجه، سبب سلب آرامش می‌شود. 

در نهایت در طراحی لباس مشاغل انتخاب رنگ مناسب از همه چیز مهم‌تر است چرا که رنگ مستقیم بر روان فرد و ارباب رجوع تاثیر می‌گذارد. در طراحی لباس مشاغل بهتر است سراغ رنگ‌های خنثی مانند سرمه‌ای، ابی، مشکی، طوسی و… بروید تا گرمای بیش از حد یا سرمای بیش از حدی نداشته باشند و در دراز مدت برای افراد خسته کننده نشوند.

اشتراک گذاری
دوره های آنلاین,مجازی ساعت مد
آخرین مقالات مد و فشن
فهرست مطالب

آکادمی ساعت مد
آکادمی ساعت مد
مدرس طراحی لباس
دوره های آنلاین,مجازی ساعت مد
مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *