جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
سبد خرید
ساعت مد

مدرسه آموزش مد و فشن

استایل کلاسیک زنانه

احتمالا همه ما با شنیدن کلمه کلاسیک در هر بخش هنر، یاد آثار ماندگار در تاریخ می‌افتیم. واقعیت این است که آثار کلاسیک چه در سینما، چه در دکوراسیون، چه در مد و فشن و لباس، همیشه ماندگار هستند و ویژگی منحصر به فردشان این است که محدود به زمان خاصی نیستند و از مد نمی‌افتند. به عنوان مثال بیش از ۵۰ سال از مرگ کوکو شنل می‌گذرد اما آثارش همچنان ماندگار هستند.

افراد زیادی هم در دنیا هستند که علاقه زیادی به کلاسیک دیده شدن دارند و این کاملا به سلیقه و ویژگی‌های شخصیتشان برمی‌گردد؛ اما نکته مهم این است که داشتن سبک متناسب با شخصیت نیازمند آموزش استایلینگ است.

استایل کلاسیک زنانه

ماهیت سبک کلاسیک، ایجاد تعادل بین مردانگی و زنانگی است و سبکی میانه‌رو در بین دو استایل رسمی و سنتی محسوب می‌شود. شخص علاقمند به سبک کلاسیک، در کل به دنبال استایلی ظریف در عین حال رسمی است. در واقع استایل کلاسیک زنانه المان‌های تمایز جنسیت کمتری نسبت به سبک‌های دیگر دارد و به نوعی خنثی محسوب می‌شود.

کلاسیک در سلیقه‌های اشرافی و اصیل رد پای خودش را به جا گذاشته است و بسیاری از آثار هنری مثل مجسمه‌های کلاسیک، خانه‌های مجلل اروپایی در قرون گذشته و بازی‌هایی همچون چوگان و اسب‌سواری نمونه‌هایی از دنیای کلاسیک در زندگی اشرافی است.

ویژگی‌ های استایل کلاسیک زنانه

ویژگی‌ های استایل کلاسیک زنانه

استایل کلاسیک به نسبت ساده به نظر می‌رسد؛ یعنی بر برش و دوخت تاکید زیادی دارد و منظم است، رنگ‌های خنثی انتخاب می‌کند، تقارن‌های جذاب و قابل قبولی دارد و بی نهایت سنگین به نظر می‌رسد. پس وقتی همه چیز انقدر ساده و مرتب است و از طرفی قرار است مدت زیادی استفاده شود به سراغ دوخت و پارچه با کیفیت می‌رود. در واقع در لباس‌های کلاسیک و مینیمال حرف اول را پارچه مرغوب می‌زند.

در استایل کلاسیک زنانه ترسی از پرداخت هزینه بالا برای خرید لباس وجود ندارد، چرا که نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. در واقع لباس‌های کلاسیک همیشه جذاب و قابل استفاده خواهد بود.

خانم‌های کلاسیک دارای اعتماد و عزت نفس بالایی هستند. این افراد سبک ساده را به هرچیزی ترجیح داده و پارچه‌هایی با طرح شلوغ، رنگ جیغ و از این دست ویژگی‌ها هیچ جایگاهی در مد و استایل کلاسیک زنانه ندارد.

اصول لباس پوشیدن به سبک کلاسیک برای بانوان

اصول لباس پوشیدن به سبک کلاسیک برای بانوان

در هر استایلی یک سری آیتم مشخص وجود دارد که حرف اول را می‌زد و استایل کلاسیک زنانه از این قاعده مستثنا نیست.

  • یک کت بلیزر ساده در رنگ‌های خنثی می‌تواند جز اولین انتخاب‌های یک فرد کلاسیک باشد.
  • داشتن یک پیراهن ساده مشکی که به راحتی با هر کفش و کیفی بتوان ست کرد در این کمد قرار می‌گیرد.
  • شومیز سومین پیس از استایل کلاسیک زنانه در مهمانی‌ها است. به خصوص اگر به رنگ سفید باشد دست شما را برای داشتن استایل‌های متنوع به همراه باقی لباس‌ها باز می‌گذارد.
  • تیشرت‌های ساده و کلاسیک به همراه دامن ساده بدون هیچ طرح و نقشی انتخاب بسیار کلاسیک و مناسبی برای این استایل است.
  • در فصل سرما داشتن پالتو و پلیور در رنگ‌های خنثی و با حداقل جزئیات شامل یقه هفت یا گرد و بدون طرح به همراه آیتم‌های چرم جز انتخاب‌های اول هر کلاسیک پوشی است.

استایل Classic زنانه و دخترانه

در استایل کلاسیک زنانه بیشتر باید از چه رنگ‌ هایی استفاده کرد؟

برای داشتن یک استایل کلاسیک زنانه شیک باید به رنگ‌های خنثی اکتفا کرد. مشکی و سفید متداول‌ترین انتخاب‌ها هستند؛ اما در کنار آنها، می‌توان سراغ رنگ‌های زیر رفت:

  • خاکستری
  • ذغالی
  • سورمه‌ای
  • کرم
  • شتری
  • قهوه‌ای
  • بژ

ستاره‌ های استایل کلاسیک زنانه

استایل کلاسیک زنانه شامل چه اکسسوری ‌هایی است؟

در استایل کلاسیک زنانه مانند هر آیتم دیگری باید به سراغ ساده‌ترین و مینیمال‌ترین انتخاب‌ها رفت. زیورآلات باید ساده و مینیمال، کیف کاربردی و ساده و کمربند نیز ساده و باریک باشد. برای استایل کلاسیک  بهتر است از گردنبند‌های طلایی یا حتی‌الامکان طلا و نقره استفاده کرد. ساعت‌های گردنبندی نیز که بسیار ظریف و گاهی به شکل قلب یا اشکال هندسی دیگری هستند، گزینه‌ی مناسبی می‌تواند باشد. البته به این نکته باید توجه کرد که گردنبند یا دستبند با توجه به یقه‌ی لباس، فرم آستین‌ها و در کل خود لباس بهتر است انتخاب ‌شود.

کفش‌های مناسب استایل کلاسیک زنانه اسنیکر، چکمه، کفش های  موکازین (moccasins) هستند .تحقیقات نشان داده است که اسنیکر در دو دهه اخیر جزو پر طرفدارترین کفش‌های ورزشی است. این تحقیق نشان می‌دهد که ظاهر کفش‌ها اهمیت بیشتری نسبت به کارایی آن پیدا کرده است.

نکات مد و استایل کلاسیک زنانه

ستاره‌ های استایل کلاسیک زنانه

استایل کسانی مانند آدری هپبورن، گریس کلی، کیت میدلتون و ژاکلین کندی، از نمونه‌‌های معروف استایل کلاسیک زنانه است. استایل کلاسیک گریس کلی هم بسیار زیبا و بی‌ نظیر است. سلیقۀ بی عیب و نقصِ کلی، او را به ستاره‌‌ای درخشان تبدیل کرده بود.
گریس پیراهنی بلند و ساده می‌پوشید و رنگ‌‌های خنثی را انتخاب می‌‌کرد. حتی اگر می‌‌خواست طبق اصول کژوال لباس بپوشد، فقط یقه اسکی به همراه شلوار پارچه ‌ای زنانه می‌‌پوشید.
در واقع او همیشه پیراهن‌های ساده و بدون آستین، شلوار  و کفش سیاه می‌‌پوشید. حتی زیورآلاتش هم ساده بودند و در همۀ مراسم‌‌ها، چه رسمی و چه غیر رسمی، به مروارید اکتفا می‌‌کرد!گریس نمونه واقعی یک زن خوش‌پوش بود.

استایل کلاسیک
استایل کلاسیک

نکات مد و استایل کلاسیک زنانه

جدای از موارد اشاره شده، ژاکت کشبافت ساده، پیراهن سفید، کالج و کفش ساده، پالتو یا بارانی کرم یا برنزی، کفش سفید کاملا سفید، شلوار جین مشکی و سفید، کفش پاشنه‌دار مشکی، کت و پالتوی پشمی ساده، تیشرت یقه هفت ساده و بدون طرح و شلوار پارچه‌ای از مواردی است که هر بانوی کلاسیکی باید در کمد و استایل خود داشته باشد.

در لباس‌ و استایل کلاسیک زنانه علاوه بر شیک‌بودن و داشتن برش‌های تمیز و مرتب، باید راحت هم باشند. اگر در لباسی راحت نیستید، آن را کنار بگذارید. سبک کلاسیک به لباس‌ها و پوشیدنی‌های باکیفیت معروف است. البته لزوما نباید گران‌قیمت باشند، مهم این است که کیفیت را فدای صرفه‌جویی نکنید.

استایل بانوان

یادتان باشد استایل کلاسیک به‌معنای مشکی‌بودن لباس نیست. چه کسی گفته است کمد لباس‌های افرادی که سبک کلاسیک دارند پر از لباس‌های مشکی است؟ در استایل کلاسیک اولویت رنگ‌ها با رنگ‌های خنثاست که شامل مشکی، سفید، طوسی و خاکستری است. بااین‌حال می‌توانید روسری، کیف یا یک جواهر با رنگ متضاد استفاده کنید که به لباس‌تان تفاوت و زیبایی ببخشد.

اشتراک گذاری
دوره های آنلاین,مجازی ساعت مد
آخرین مقالات مد و فشن
فهرست مطالب

آکادمی ساعت مد
آکادمی ساعت مد
مدرس طراحی لباس
دوره های آنلاین,مجازی ساعت مد
مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *