جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
سبد خرید
ساعت مد

مدرسه آموزش مد و فشن

مینی اسکارف چیست؟

احتمالا در یک سال گذشته به خصوص تابستان، بارها با مینی اسکارف برخورد کرده‌اید. گاهی هم آن را با عنوان بی بی اسکارف شنیده‌اید که به علت کوچک بودن و گاهی بستن به دور مچ دست با این نام معرفی می‌شود. از طرفی آموزش استایلینگ کمک شایانی به استایل کردن این نوع اسکارف می‌کند.

مینی اسکارف چیست؟

مینی اسکارف‌ها روسری‌ با قواره کوچک هستند. اندازه این روسری‌ها معمولاً ۷۵ در ۷۵ سانت و به شکل مربع است که هر از چند گاهی دنیای مد روسری به آن‌ها روی می‌آورد اما همیشه مورد پسند افراد قرار نمی‌گیرد و از طرفی به هر فرد و استایلی نمی‌آید. همانطور که اشاره شد به این نوع اسکارف، بی بی اسکارف هم می‌گویند. کاربرد ویژه آن‌ها به عنوان روسری است، اما به خاطر سایز کوچک اغلب به عنوان دستمال گردن هم استفاده می‌شود و یا حتی بعضی اوقات آن را دور مچ می‌بندند. گاهی هم آن را به عنوان یک اکسسوری به کیف می‌بندند و یا به عنوان هدبند استفاده می‌کنند. مورد استفاده بعدی آن بستن مو با این روسری‌های کوچک و یا بافت مو است که ظاهری شیک و منحصر به فرد به وجود می‌آورد. همه این موارد به دوره آموزش طراحی لباس مرتبط است تا بتوانید به راحتی هر استایلی برای خود طراحی کنید.

مینی اسکارف چیست

تاریخچه مینی اسکارف

مینی اسکارف ریشه‌ای طولانی در تاریخچه مد و فشن دارند. شاید به تازگی و در چند سال اخیر در ایران نظرتان جلب شده باشد اما اگر سری به فیلم‌های قدیمی غربی بزنید قطعا استایل‌های فراوانی به خصوص از آدری هپبورن در فیلم‌هایش می‌بینید. ریشه این اکسسوری به دهه ۴۰ تا ۵۰ میلادی و هالیوود باز می‌گردد و مردم را از همان زمان به این اکسسوری علاقمند کردند.

تاریخچه مینی اسکارف

انواع جنس مینی اسکارف

اسکارف‌های کوچک بر اساس جنس و طرحی که دارند، به انواع مختلف دسته‌بندی می‌شوند. این که شما چه نوع جنسی را برای بیبی اسکارف مورد نظرتان استفاده می‌کنید، بستگی به موقعیت و استایل مورد نظرتان دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

  • مدل نخی

این جنس اسکارف، سبک و نازک است و با پوشیدن آن، احساس سنگینی روی سر نخواهید کرد. پارچه نخی هوا را به خوبی عبور می‌دهد؛ بنابراین با پوشیدن آن احساس گرما هم نخواهید کرد. پس اگر برای استایل کژوال تابستانه‌تان به دنبال یک اکسسوری خنک و بسیار راحت می‌گردید به سراغ بی بی اسکارف‌های نخی بروید.

  • مدل ساتن

محبوب‌ترین جنس ساتن است. ساتن‌های براق و جذاب بر روی سر می‌توانند استایل رسمی و مجلسی به وجود بیاورند به خصوص اگر با یک کت ست شوند به ویژه اگر مینی اسکارف ساتن شما طرح‌های رنگارنگ و شاد و درخشانی هم داشته باشد. اگر می‌خواهید یک اکسسوری جذاب برای استایل ماکسیمال تابستانه رنگارنگ هم داشته باشید، به سراغ مینی اسکارف‌های ساتن بروید که هم از لحاظ جذابیت رنگی و هم از لحاظ نوع آیتم می‌توانند در استایل ماکسیمال بدرخشند.

  • مدل توری یا گیپور

این نوع اسکارف‌ها هم به تازگی در میان آیتم‌های ترند در استایل خانم‌ها قرار گرفته‌اند. بی بی اسکارف‌های توری در رنگ‌های مختلف و با طرح گل‌های توری را احتمالا تابستان گذشته زیاد بر سر خانم‌ها و در اینستاگرام دیده‌اید. این نوع آیتم‌ها برای ست کردن در استایل مجلسی و رسمی و حتی اسپرت فوق‌العاده‌اند.

  • مدل ابریشمی

این روسری کوچک علاوه بر زیبایی خیره‌کننده و ظاهر لوکس خود، ضدحساسیت است. پس اگر مو و پوست حساسی دارید، می‌توانید با خیال راحت آن را سر کنید. این نوع بی بی اسکارف‌ها از جمله گران‌ترین انواع اسکارف هستند.

انواع جنس مینی اسکارف

تفاوت باندانا، روسری و مینی اسکارف چیست؟

روسری‌هایی با اندازه‌های کوچک که نام دیگرشان باندانا است؛ یک تکه پارچه مربعی شکل با ابعاد ۵۰ در ۵۰ می‌باشد. کاربرد باندانا بیشتر به عنوان دستمال سر و استایل مو، بستن به مچ، بازوبند و ساق‌بند می‌باشد؛ اما منظور از مینی اسکارف روسری‌های قواره کوچک در اندازه‌های ۷۵ سانتی‌ است. انتخاب مینی اسکارف به عنوان پوشش یک انتخاب ترندی، شیک و کلاسیک است از آن غافل نشوید. اما روسری به طور کلی از نظر سایزی کاملا بزرگ است و صرفا برای بستن به سر و در موارد محدودی بستن به بند کیف استفاده می‌شود.

تفاوت باندانا، روسری و مینی اسکارف چیست؟

روش‌های بستن مینی اسکارف

بستن این مدل روسری‌ها باعث می‌شود که شما استایل به روزی داشته باشید و با هر سلیقه‌ای که دارید می‌توانید این مدل روسری‌های کوتاه و زیبا را تهیه کنید. البته بهتر است بدانید که این روسری‌ها نمی‌توانند تمام حجم موهای شما را بپوشانند، بنابراین برای استفاده در مجالس رسمی با توجه به فرهنگ و سلیقه خود بهتر است آن را انتخاب کنید. اگر شخصی پیرو مد و طرفدار ترندها باشید، استفاده از این روسری‌ها می‌تواند برای شما بسیار جذاب باشد و بستن آن‌ها در بیشتر موقعیت‌ها مورد استفاده شما قرار می‌گیرد.

روش‌های بستن مینی اسکارف

نکات مراقبت از بی بی اسکارف

اولین مورد در نگهداری از این مدل روسری، این است که هرگز برای شستشو از ماشین لباسشویی استفاده نکنید. مورد بعد این است که برای شستشو از مواد شوینده ملایم و نرم کننده باید استفاده کنید. همچنین اگر روسری لکه داشت یا بوی بد گرفت می‌توان از کمی جوش شیرین برای تمیز کردن آن استفاده کرد. باید در نظر گرفت که برای اتوی روسری از جنس ابریشم و ساتن، باید اتو را روی تنظیماتی قرار داد که پارچه را برق نیندازد و یا یک پپارچه روی آن قرار دهید و بعد اتو کنید. همچنین همیشه روسری‌ها را روی چوب لباسی آویزان کنید تا چروک نشود.

نکات مراقبت از بی بی اسکارف

معرفی چند استایل با مینی اسکارف

یکی از اجزای مهمی که در استایل شما خود نمایی می‌کند، روسری است. روسری خود نمونه‌های متعددی را شامل می‌شود مثل روسری کوتاه یا مینی اسکارف. روسری‌های بی بی اسکارف چه در استایل فرمال و چه در استایل کژوال قابل استفاده هستند. اگر شما با مانتو کتی خود به سمت ست کردن با این مدل روسری بروید یک پوشش فرمال مناسب برای موقعیت‌های رسمی ساخته‌اید و اما اگر با شومیز و یا پیراهن لش خود دست به انتخاب این مدل روسری بزنید، یک استایل مناسب برای دورهمی‌های خانوادگی دارید و البته یک تیپ مناسب برای جمع‌های دوستانه را انتخاب کرده‌اید.

معرفی چند استایل با مینی اسکارف

نکات خرید روسری مینی اسکارف

مانند خرید هر لباس و اکسسوری دیگری، برای خرید بی بی اسکارف نیز باید به موارد زیر توجه کنید:

  • رنگ پوست: روسری‌ها، به دلیل این که روی سر قرار می‌گیرند، بیشترین تأثیر را نسبت به لباس‌های دیگر بر روی رنگ چهره دارند. قبل از خرید، خوب است بدانید که چه رنگی به پوست شما می‌آید.
  • جنس: جنس‌های ابریشمی و ساتن، نسبت به بقیه پارچه‌ها سرتر هستند و ممکن است به خوبی روی سر ایستایی نداشته باشند. همچنین ابعاد کوچک ممکن است باعث سر خوردن بیشتر شود. پس اگر دوست ندارید که روسری شما دائماً از سرتان بی‌افتد می‌توانید به جای ابریشم و ساتن پارچه‌های دیگری را امتحان کنید.
  • کیفیت دوخت: هنگام خرید هر نوع روسری، خوب است به کیفیت دوخت آن توجه کنید. پایین بودن کیفیت دوخت، ممکن است باعث کهنه دیده شدن آن شود.
اشتراک گذاری
دوره های آنلاین,مجازی ساعت مد
آخرین مقالات مد و فشن
فهرست مطالب

آکادمی ساعت مد
آکادمی ساعت مد
مدرس طراحی لباس
دوره های آنلاین,مجازی ساعت مد
مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *